دستمزد عجیب سوادآموزی هر بیسواد در کشور خراسان‌رضوی پیشگام در واکسیناسیون دام نمرات امتحان نهایی چه زمانی اعلام می‌شود؟ بی‌اختیاری ادرار، یکی از علائم اصلی اختلال در کف لگن است بهره‌مندی ۵ هزار دانش‌آموز مشهدی از خدمات بهزیستی پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (دوشنبه یکم مرداد ۱۴۰۳) | تداوم وزش باد در استان تا پایان هفته برای اولین بار در خراسان‌رضوی؛ افتتاح مرکز نگهداری شبانه‌روزی موقت اوتیسم تجویز آنتی‌بیوتیک در ایران ۱۰ درصد بیشتر از میانگین جهانی قاچاق معکوس دخانیات به دلیل قیمت پایین در ایران توصیه‌هایی در خصوص خشکی چشم | زائران اربعین مبتلا به خشکی چشم، اشک مصنوعی همراه داشته باشند کشف و ضبط ۱۳۰ قبضه سلاح جنگی غیر مجاز در شادگان خوزستان تغذیه و تحرک کافی از عوامل اثر گذار در حفظ سلامت استخوان و مفاصل است علت تأخیر در واریز حقوق تیرماه ۱۴۰۳ بازنشستگان تأمین‌اجتماعی | تعطیلات رسمی بهانه تأخیر در واریز حقوق و مستمری نشود! چرا مدیریت مصرف آب در تابستان امسال ضرورت دارد؟ | مراقب گرمای غیر طبیعی تابستان امسال باشید ابلاغ بیش از ۶۱ هزار میلیارد ریال از اعتبارات سرمایه‌ای خراسان رضوی ماجرای نامه مخبر برای حداقل‌بگیران تامین اجتماعی چه بود؟ | سه میلیون تومان برای متناسب‌سازی نیست! راه اندازی چهارمین مرکز خدمات جامع سلامت آموزشی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد اعمال‌قانون ۱۸۳۷ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | توقیف ۴۴ خودروی متخلف (یکم مرداد ۱۴۰۳) آخرین وضعیت بانک‌ها در پرداخت وام ازدواج | ۲۷۰ هزار نفر در صف انتظار هستند (یکم مرداد ۱۴۰۳) چرا کمک هزینه معیشتی معلولان متوقف شده است؟ چرا قانون متناسب ‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به درستی اجرا نمی‌شود؟
سرخط خبرها

استرس چه تاثیراتی بر بدن دارد؟

  • کد خبر: ۲۱۱۰۵۶
  • ۲۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۹
استرس چه تاثیراتی بر بدن دارد؟
استرس یکی از واکنش‌های طبیعی انسان است که برای همه اتفاق می‌افتد. هنگامی که با عوامل استرس‌زا یعنی تغییرات و چالش‌های مختلف روبه‌رو می‌شوید، بدن شما به صورت جسمی و ذهنی به آن‌ها واکنش نشان می‌دهد. این همان چیزی است که به آن استرس می‌گویند.

به گزارش شهرآرانیوز، استرس احساس ناخوشایندی است که هرازگاهی ممکن است با آن مواجه شوید. این احساس در حقیقت واکنشی است که به رویدادها و شرایط دلهره‌آور نشان می‌دهید. گاهی‌اوقات، استرس مثبت است، انسان را هوشیار می‌کند و آمادگی او را برای مقابله با خطر افزایش می‌دهد و گاهی ممکن است تاثیرات مخربی بر بدن بگذارد.

آشنایی با علائم استرس عصبی به شما کمک می‌کند که به موقع به دنبال درمان بروید. استرس مزمن درمان‌نشده نه تنها از نظر روحی و روانی آسیب‌زاست، بلکه می‌تواند روی سلامت جسم هم تاثیر منفی داشته باشد. همچنین استرس بر سیستم ایمنی بدن نیز تاثیر می‌گذارد و شما در برابر انواع بیماری‌ها همچون تب‌خال، سرماخوردگی، ویروس و سرطان ضعیف خواهید شد. 

استرس هر چه بیشتر طول بکشد، بیشتر شما را در معرض ابتلا به افسردگی قرار می‌دهد. اختلالات و التهاباتی که در اثر استرس بروز می‌کنند، سبب تضعیف سیستم ایمنی بدن می‌شود و از طرفی بدن را در برابر بیماری‌های بی‌دفاع می‌کند.

از مهم‌ترین علائم استرس می‌توان به مشکل در تمرکز،بی‌قراری، اختلال خواب، خستگی، تغییر میل جنسی، افسردگی، آکنه، سردرد، درد مزمن، بیماری مکرر مشکلات گوارشی، تغییر اشتها و وزن، تپش قلب، تعریق ریزش مو و درد قفسه سینه اشاره کرد.

داروها و تأثیر آن‌ها بر استرس

در صورت تشدید استرس ممکن است برای درمان برخی از علائم دارو تجویز شود. دارو فقط باید به‌عنوان یک درمان کوتاه‌مدت در نظر گرفته و باید تحت نظارت دقیق پزشک تجویز شود. دقت داشته باشید که با پایان دوره مصرف دارو حتماً باید مجدداً به پزشک خود مراجعه کنید، ضمناً هرگز دز مصرف داروها را خودتان تغییر ندهید.

تأثیر ورزش و رژیم غذایی بر استرس و اضطراب

خیلی مهم است که یک رژیم غذایی سالم و متعادل را دنبال کنید و حتماً غذاهایی که سبب تحریک استرس می‌شوند را از برنامه غذایی خود حذف کنید. برخی از غذاها مانند غذاهای خیلی شیرین و نوشیدنی‌ها مانند قهوه و چای در تشدید آن مؤثر هستند.

ورزش به شما کمک می‌کند که تنش‌های ایجادشده را کاهش دهید. ورزش به‌نوبه خود قدرت بدن را در جهت مقابله با تنش‌های استرس زا افزایش می‌دهد و از آسیبی که استرس به سلامتی ما وارد کند، جلوگیری می‌کند. شما باید در هفته حداقل سه روز ورزش کنید تا بیشترین فایده از انجام آن نصیبتان شود.

اگر احساس خستگی بیش از حد دارید و برای مقابله با استرس از مواد مخدر و الکل استفاده می‌کنید و یا به فکر آسیب‌رساندن به خود و خودکشی هستید حتما به پزشک و مشاور مراجعه کنید. طبیعی است که گاهی استرس داشته باشید، اما استرس طولانی‌مدت می‌تواند عوارض جسمی و روانی زیادی داشته باشد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->